Оригинал:
The following notes are the provisional release details of PC patch 5. This is currently scheduled for release early next week (28th June onwards) assuming QA approval.
Please note that once Patch 5 goes live, all dedicated servers will need to update to the new version before they can be played on.
New Features
• Enabled XP gain, leaderboard updates and associated achievements and skin unlocks for non-ranked games as well as Ranked Matches. Now the differences between ranked and unranked games is that in Ranked Matches, skill-based matchmaking, team balancing and other Ranked Match associated rules are enforced and in Player matches they are not. You are now unable to have a game that does not update the leaderboards, or award XP.
• Major overhaul of low-level networking code for player-hosted (i.e. not Dedicated Server) games in order to improve connection stability and pings.
Bug Fixes
• Prevented runaway memory consumption under D3D11 if an FMV is playing when you lock (ctrl-alt-del - "lock computer") your machine with an NVIDIA card.
• Several "groups" issues have been fixed, including a reported issue with Group leaders causing group members to disconnect from Games if they leave and then join another Server.
• The spawning system has been tweaked, so that players will have a reduced chance of spawning very close to other (enemy) players.
• Server start up crash which occurred on Win 7 32bit Home Premium has been fixed.
• Several Server stability issues have been fixed
Balance Changes
• Flamethrower primary fire now ignites target if 25% of health has been depleted. Flames will now continue to burn until target is dead, or target extinguishes flames. Base damage is unchanged.
• Alien leap attack now causes the knockdown flinch on all targets from the "long distance" range. Damage is unchanged.
• Alien tail attack now causes the light attack flinch, which does not "root" the target. Damage is unchanged.
• You are now not able to jump and start a melee move in the air/until the jump has completed, or initiate a melee move and then jump until the melee animation has finished. Affects all species.
• Stealth attack has had some tweaks to reduce the potential for an initiation to occur from outside the allowed "angle" and range has been reduced from 8m to 6m
• The Predator flinch ranges have been equalised with the Aliens, and as a result can now be knocked down by a counter (from any species), or an Alien leap attack that successfully lands.
• Knockdown leap distance is now between 9-12m instead of 6-12m. Affects Aliens and Predators.
• Predator maximum leap distance is now capped at 12m (in line with Alien) and is not modified by vision mode.
• The Marine block will now only block 50% of an incoming light attack damage value instead of 100%.
Перевод:
Планируется выпустить патч 28 июня.
Обратите внимание, что придётся обновить все выделенные сервера когда патч вступит в силу.
Нововведения:
• Теперь в не ранговых играх дают опыт, стату и достижения как и в ранговых!
Отличия лишь в том, что в Ранговых играх будет балансировка и особые правила.
• Внесены изменения в работу игроков-хостов для улучшения пинга
Исправления ошибок:
• Ограничны потери памяти в D3D11 если играет видиозаставка, когда вы блокируете через Ctrl-Alt-Del ваш комп с картой NVIDIA.
• Некоторые проблемы групп были исправлены, включая оповещения лидера, когда кто-то из членов группы отключается.
• Внесены изменения в систему возражения, уменьшающие шанс появиться рядом с противником.
• Проблема падение серверов при старте на Win7 Home Premium 32 была исправлена.
• Исправлены некоторые проблемы стабильности серверов.
Изменения баланса
• Огнемёт теперь зажигает цель при снятии 25% жизни. Цель будет гореть пока не умрёт или сама не потушит пламя. Базовый урон не изменился.
• Атака прыжком у чужих на большое расстояние теперь сбивает с ног любую цель! Урон не изменился.
• Атака хвоста теперь заставляет цель только слегка дрогнуть, а не оглушает.
• Вы не можете теперь ударять во время прыжка и прыгать во время атаки.
• Скрытая атака была подправлена. Сократили угол и дальность с 8 до 6.
• Необходимая дальность атаки прыжком для нокдауна прыжком увеличили до 9-12 вместо 6-12.
• Дальность прыжка у хищников теперь 12 (как и у чужих) и не меняется при смене режимов зрения.
• Блок морпеха теперь сокращает повреждения на 50%, а не 100%